Coaching

Ik ben begonnen met het coachen van mensen, omdat ik mensen graag enthousiast, maar op een verantwoorde manier zie (beginnen met) sporten.  Door mijn triathloncarière heen en ook als initiatiefneemster van de Vrouwentriathlon Nederland, kom ik veel in contact met mensen die weinig of niet sporten. Door mijn enthousiasme weet ik veel mensen in beweging te brengen.

Daarnaast wil ik graag mensen op een verantwoorde manier helpen hun doelen te bereiken. Want helaas zijn mensen vaak zo enthousiast dat ze meteen een half uur gaan hardlopen op hun afgetrapte gympies. Dit met alle gevolgen van dien.  Triatleten zijn vaak uren- en kilometervreters die eerder afgeremd dan gestimuleerd moeten worden. Zelf ben ik ook meerdere malen in de fout gegaan. Door mijn jarenlange ervaring wil ik mensen graag behoeden voor deze en soortgelijke fouten, zodat ze met regelmaat en plezier kunnen sporten. Blessures zijn  niet altijd te voorkomen, maar met inachtneming van enkele voorzorgsmaatregelen zeker te beperken.

Het succes van de atle(e)t(e) hangt af van zijn/haar vertrouwen in zichzelf. Als je in jezelf gelooft, kun je heel ver komen, ongeacht leeftijd of geslacht. Daarnaast is geduld een schone zaak. Veel sporters willen te snel, wat vaak allerlei blessures tot gevolg heeft. Een goede opbouw, regelmaat en continuïteit zijn twee sleutelwoorden tot succes.

Mijn coaching is bedoeld voor iedereen (jong en oud), zolang er maar inzet en motivatie is. Het is zowel voor mensen die maar één discipline (zwemmen of fietsen of lopen) willen beoefenen of verbeteren of alle drie. Ik werk met schema’s op maat.

Werkwijze

Na ontvangst van jouw e-mail waarin je interesse hebt getoond voor mijn coaching, neem ik contact met je op voor het maken van een afspraak voor een oriënterend gesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we de door mij vooraf gestuurde intake-formulier. We bekijken wat precies jouw doelen en verwachtingen zijn en of het klikt.  Als je na dit gesprek nog steeds enthousiast bent, bespreken we welk pakket het beste bij jou past en maken we een plan om jouw doelen te realiseren.

Jij geeft aan hoeveel tijd je per week aan trainen wilt en kunt besteden . Het is erg belangrijk om met andere dingen in je leven (werk of studie/familie/overige hobby’s en verplichtingen) een balans te vinden. De geest en het lichaam zijn nauw verbonden, dus een stressvolle week op werk of studie moet niet nog eens getriggerd worden door een zware trainingsweek.  Daarnaast is een prettige samenwerking met de coach ook erg belangrijk. Je moet een klik hebben en dingen kunnen vertellen.

De schema’s zullen wekelijks/tweewekelijks of maandelijks via de mail worden verstuurd. Na afloop van de trainingsweek verwacht ik een terugkoppeling over hoe de trainingen gegaan zijn. De evaluatie zal in aanvang intensiever zijn, daar de coach de atleet nog moeten leren kennen.

Voor informatie over de verschillende pakketten en kosten verwijs ik naar Pakketten.